Evropský Ze-Leninismus aneb čím hůře, tím lépe?

4. srpna 2024
Boj proti změně klimatu vede ke komunismu
Epoch Times - Maurice Forgeng
Elektromobily, větrná a solární energie: USA mají ambice pokročit v dekarbonizaci díky energetickému přechodu. Publicista Marc Morano se na tuto změnu dívá kriticky. Na základě článků z mainstreamových médií popisuje, jak by to mohlo změnit životy lidí.
Konzervativní noviny
Představte si, že existují lidé, pravděpodobně i docela inteligentní, kteří se v rámci firem, které pořádají velké akce (konference a jak se dnes říká – "eventy") živí tím, že v rámci ESG (ekologická, sociální a společenská zodpovědnost) týmu měří uhlíkovou stopu. Jednou z nich je Markéta Pavlíková ze společnosti Fuse/OMG, která organizovala docela gigantický "event" o marketingu, reklamě a PR.
Za klimatickou politikou se skrývají data z neexistujících teplotních stanic
Epoch Times - Katie Spence
Stovky klimatických stanic již nejsou v provozu. Místo toho jsou jim přiřazovány teploty z okolních stanic.
Národní úřad pro oceán a atmosféru (NOAA) předpovídá, že červenec, srpen a září budou teplejší než obvykle. A pro ty, kteří považují vyšší teploty za problematické, je to významný důvod k obavám.
Epoch Times - Radovan Dluhý
Guvernér státu Tennessee Bill Lee podepsal 11. dubna návrh zákona, který počátkem měsíce schválil tamní Kongres a který od 1. července 2024 zakazuje v tomto státě záměrné ovlivňování počasí a klimatu.
Konkrétně bude zakázáno "úmyslné vstřikování, uvolňování nebo rozptylování chemických sloučenin do atmosféry nebo zařízení v rámci státu s výslovným účelem ovlivnit teplotu, počasí nebo intenzitu slunečního světla".
Pokusy o umělé ochlazení Kalifornie by mohly vyvolat větší vedra v Evropě, tvrdí studie
Epoch Times - Radovan Dluhý
Na pobřeží Kalifornie začátkem dubna tohoto roku výzkumníciz Washingtonské univerzity vystřelovali do mořských mraků biliony částic upravených krystalků soli s cílem je rozjasnit. Tyto mraky pak měly odrážet ven ze země více slunečního záření a přispět tak k regionálnímu ochlazení. Tato geoinženýrská technologie je známá jako "zesvětlování mořských mraků" (anglicky "marine cloud brightening"). Jedná se o jednu z několikageoinženýrských metod, se kterou se experimentuje v rámci globálních snah ochladit planetu. Od roku 2020 probíhá podobný experiment u Velkého bariérového útesu.
Komentář: Tohle geoinženýrství se nám jednou pekelně vymstí! ostatně jako vždy, když chtěl člověk poroučet větru a dešti. Až se příroda naštve, tak nás zchladí tak, že nestihneme ani zacvakat zubama!
Ne, oceány opravdu nezaplaví Maledivy!
Konzervativní noviny
Zdálo se, že atoly jako Maledivy, Marshallovy ostrovy a Tuvalu jsou odsouzeny k tomu, aby stejně jako bájná Atlantida zmizely ve vodním zapomnění. Deník New York Times ale přišel s novým zjištěním – všechno je jinak.
Epoch Times - Ondřej Horecký
Země s omezeným potenciálem pro obnovitelné zdroje (OZE) by mohly ušetřit téměř 20 procent nákladů na zelenou ocel a až 40 procent na chemikálie ze zeleného vodíku, pokud by přemístily svou energeticky náročnou výrobu do zemí, kde je obnovitelná energie levnější, tvrdí nová studie Postupimského institutu pro výzkum dopadu klimatu (PIK).
Komentář: Tak a je to venku! Éra nové kolonizace začíná. Kde že je nejvíce slunečných dnů? Severní Evropa? Ne! Je to u černoušků v Africe... Už se těším na úderná hesla typu "Zotroč negra, snížíž CO2 stopu a zachráníš svět". Podobné debility jsou pouze otázkou času a politického klimatu. To už tady bylo tolikrát...
Mercedes pozastavil vývoj elektromobilů. "Spalovací modely budeme prodávat, dokud bude zájem"
Echo 24
Německá automobilka Mercedes-Benz oznámil pozastavení investic a rozvoje v rámci elektromobilového segmentu. Šéf automobilky Ola Källenius přiznal, že představenstvo a akcionáři přehodnotili své původní plány v oblasti elektrických vozů. Náklady na vývoj vlastní technologické platformy pro design, výrobu a distribuci elektromobilů MB.EA Large jsou příliš vysoké. Vše jde na úkor klesající poptávky a prodejů, píše německý deník Handelsblatt. "Přechod na čistou elektromobilitu může trvat déle, než se čekalo. Spalovací modely budeme prodávat, dokud o ně budou mít zákazníci zájem," uvedl ředitel.
Automobilky couvají od výroby elektroaut. Ford na každém kusu dokonce prodělává
Echo 24
V posledních měsících řada světových automobilek od německých gigantů a Mercedesu či BMW, po americké Ford a GM omezuje výrobu elektromobilů, případně opouští ambiciózní cíle výroby elektroaut. Německé BMW, které podle nedávné analýzy má na elektroautech druhou nejlepší marži po americké Tesle, tento rok oznámilo masivní investice do automobilů se spalovacími motory. O krizi elektromobility informoval nedávno například Der Spiegel.
Ford po 100 letech zřejmě utíká z upadajícího Německa
V německé centrále americké automobilky v Kolíně nad Rýnem bylo odstaveno téměř celé vedení. Ze současných deseti jednatelů by měli zůstat "maximálně" jen čtyři, navíc generální ředitel už nebude nahrazen. Ve firmě panuje velký neklid, "automobilka krvácí" a spekuluje se, že po 100 letech by z Německa mohla společnost odejít, píše deník Bild. To by byla další rána upadajícímu německému průmyslu, když z "motoru Evropy" odcházejí zahraniční investoři a němečtí přesouvají své podniky do Asie a Ameriky.
Skoro polovina majitelů elektromobilů v USA zvažuje návrat ke "spalovákům"
Epoch Times - Andrew Moran a Ondřej Horecký
Téměř polovina amerických řidičů elektromobilů zvažuje přechod zpět ke spalovacím motorům, zjistil spotřebitelský průzkum. Celosvětově je toto číslo nižší, přesto o návratu k benzinu a naftě uvažuje skoro třetina dotázaných.Globální spotřebitelský průzkum McKinsey & Co. Mobility Consumer Global Survey 2024 zkoumal postoje k elektromobilitě u 30 tisíc respondentů z 15 zemí včetně Číny, Francie, Německa, Velké Británie nebo Itálie. Z výsledků se zdá, že stále více řidičů elektrických vozidel přemýšlí o přechodu zpět na automobily se spalovacím motorem
Epoch Times - Milan Smutný
V dohledu voleb do Evropského parlamentu se politici opozičních německých konzervativních a křesťanských demokratů CDU/CSU vyslovili proti zákazu spalovacích motorů v nových autech po roce 2035. Zrušení zákazu ale spalovací motory v EU asi nezachrání.
Deník Bild citoval generálního tajemníka CDU Carstena Linnemanna, že Němci se slepou sázkou na elektromobily zbavují výhody nejúčinnějších motorů na světě. "Konec spalovacích motorů škodí blahobytu v naší zemi. Podřezává to větev, na které sedíme," zdůraznil. Předseda CDU Friedrich Merz a šéf sesterské strany CSU Markus Söder tak otevřeně vyjádřili odpor proti rozhodnutí Evropské unie.
Výroba elektrobaterií a jejich skládky znečišťují životní prostředí "věčnými" chemikáliemi
Epoch Times - Radovan Dluhý
Tým třinácti vědců z amerických univerzit v nedávném výzkumu zjistil, že lithium-iontové baterie při výrobě a po jejich likvidaci uvolňují do životního prostředí takzvané věčné chemikálie. Věčné chemikálie (per- a polyfluorované látky, PFAS) jsou syntetické chemické látky, které se v životním prostředí prakticky nerozkládají, můžou se hromadit v lidském těle a podle odborníků mohou vést k závažným zdravotním rizikům. Od onemocnění rakovinou přes jaterní problémy, poškození ledvin a štítné žlázy až k různým vývojovým vadám.
Zelený náraz do zdi – biopaliva ustupují, těží se více a více ropy
Konzervativní noviny
Podle finské ropné společnosti NESTE to vypadalo, že její tradiční podnikání je u konce. "Poptávka po fosilních ropných produktech bude nadále klesat," uvedla na konci roku 2020, kdy pandemie snížila spotřebu. Ani po skončení Covidu-19 se spotřeba "neobnoví na předchozí úroveň". Jenže všechno bylo jinak, jak píše v zajímavém textu Bloomberg
80 procent oteplování lze přičíst ochraně životního prostředí, vyplývá z nové studie
Epoch Times -Tim Sumpf
Nařízení o snížení obsahu síry v lodních palivech mělo pomoci v boji proti znečištění ovzduší – a vedlo k výraznému oteplení mořského vzduchu. Současnou studii lze shrnout takto: méně síry, méně mraků, méně stínu. V zájmu snížení znečištění ovzduší vydala Mezinárodní námořní organizace (IMO) na začátku roku 2020 nařízení, podle kterého musí být v lodních palivech obsaženo méně síry. Snížila maximální přípustný obsah síry v palivech z 3,5 % na 0,5 %. Dopady této změny se nyní projevují, ale ne tak, jak se očekávalo.
Vláda ČR programově připravuje občany na "zelenou" chudobu
Epoch Times - Milan Smutný
Odpovědná vláda vždy připravuje program na očekávané budoucí jevy ve společnosti, a proto vláda ČR již projednává opatření na předpokládané masivní šíření chudoby v důsledku realizace zelené dekarbonizační transformace české i unijní ekonomiky.
Česká vláda se chystá schválit zelenou revoluci, Německo v ní už narazilo do zdi
Epoch Times - Milan Smutný
Nejnovější zprávy z Německa dokládají, že pokus o zelenou revoluční tranzici ztroskotal jako obvykle – na penězích a neochotě voličů se na horentních nákladech podílet snížením své životní úrovně. Deficitní německý státní rozpočet vystavil stopku 24 let trvající podpoře výroby elektřiny ze solárních a větrných zdrojů v podobě garantovaných výkupních cen na 20 let. Spolková vláda 5. července oznámila, že od ledna 2025 se podpora omezí na instalační dotace. Další klíčovou informací z první poloviny července je, že v důsledku nezájmu německého průmyslu budovat nové velké paroplynové elektrárny, a to současně s technologií umožňující jejich rychlý transfer na spalování zeleného vodíku, německá vláda se rozhodla ponechat zákonný termín odstavení uhlí na rok 2038, přičemž o případném rychlejším konci uhlí má rozhodnout trh a tlak ceny emisních povolenek.
Vliv počasí na obnovitelné zdroje aneb co je to Dunkelflaute
Epoch Times - Radovan Dluhý
Německo s narůstajícím podílem obnovitelných zdrojů ve svém energetickém mixu čelí kvůli nepříznivému počasí výkyvům produkce energie. Tento problém se popisuje německým termínem "dunkelflaute." Dunkelflaute nastává, když povětrnostní podmínky způsobí, že větrná a solární zařízení produkují málo energie nebo vůbec žádnou.Jedná se především o hustou oblačnost a bezvětří, které přetrvává déle než jeden den.
Krach přichází z Bruselu: Zelené evropské regulace mohou české stavebnictví zabít
Echo 24 - Jakub Fujáček
Stavebnictví je už tři roky v útlumu. Nejen u nás, ale i v Německu. Tam letos klesl počet nově zahájených staveb meziročně téměř o třetinu. Faktory jako růst ekonomiky a nižší úrokové sazby by mohly stavebnictví z krize zase vytáhnout. Místo dobrých zpráv se ale musí stavebníci u nás i v Německu připravovat na nové a zelenější stavební předpisy, které mají snížit emise skleníkových plynů v celé Evropské unii. Nové stavby tím ale výrazně prodraží. Kdo tvrdí něco jiného, nemluví pravdu.
23. dubna 2024
"Takovou Evropu už nechceme" – Paříž odmítá klimatické cíle EU
Nesoustředěný a příliš přísný – tak popisuje francouzský ministr energetiky Bruno Le Maire klimatické cíle EU. Francie chce jít vlastní cestou. "Cílem již nemůže být mít tu tolik větrných turbín a tam tolik fotovoltaických zařízení. Takovou Evropu už nechceme."
Komentář: No, já také ne!
Francie a Německo žádají konec regulací. "Tvářili jsme se, že záchrana planety nebude nic stát"
"Přemíra regulací, které si Evropa nastavila, zvyšuje firmám náklady, a vede k tomu, že některé procesy jsou ekonomicky neproveditelné a nerentabilní. Typickým příkladem je těžká chemická výroba. Na jedné straně tam existují limity a regulace, které se zpřísňují dlouhodobě, už ty měly za efekt zvýšení nákladů. Druhá věc je samotná existence emisní povolenky, která je evropským specifikem. A obrovskou roli hraje hlavně to, že nebudeme mít levné zdroje energie, protože jsme si je jako Evropa zakázali a už je nijak nerozvíjeli. Posledních patnáct let se v Evropě už do ničeho kromě obnovitelných zdrojů neinvestovalo. To znamená, že ve výsledku máme spoustu omezení a k tomu drahé energie, což je opravdu špatný mix," popisuje hlavní ekonom J&T Petr Sklenář.
Komentář: Opět se ukazuje, že na tupé politiky platí jedině pokles akciového trhu, drahota a hněv voličů. Blížící se Eurovolby, zdá se, dělají divy!
Mají pravdu energetici, nebo politici?
Přestavba fungující energetiky, ba celého hospodářství v EU, postupuje nezadržitelně vpřed. Přesně tak, jak to vytyčila nesčetná zasedání ústředního výboru EU. Je přitom zcela zřejmé, že politici rozumí problematice daleko lépe, než energetici, nebo kapitáni průmyslu. Tedy až na pár drobností.
Komentář: To je tak, když se lidská blbost stane díky "momentálně zaostalým" politikům oficiálním náboženstvím. Lidl maže kříže v reklamě, Porsche nám smazalo Ježíška v Lisabonu, díky Olympiádě přišla na plakátu o kříž pařížská Invalidovna a ve Frankurtu měli na Velikonoce výzdobu na počest Ramadánu. Drazí duhově progresivní politici - shořte v pekle! Alespoň nám bude chvíli teplo...
O tom, jaký dopad bude mít rozmach obnovitelných zdrojů energie (OZE) na českou přenosovou a rozvodnou síť, co se stane, až odpojíme uhelné elektrárny a o dalších souvislostech i důsledcích jsme si popovídali s panem docentem Karlem Noháčem z Katedry elektroenergetiky Západočeské univerzity.
Jak vítr odvál naději na levnou energii v Evropě
Dánský zázrak zhasl. V únoru oznámila firma Orsted, že ruší výplatu dividend, propustí stovky zaměstnanců a firma snížila odhad výstavby dalších větrných parků. Důvodem je podle Financial Times "katastrofických" posledních dvanáct měsíců. Firma byla ještě před několika lety miláčkem akciového trhu a příkladem původně olejářské firmy, která dokázala úspěšně přejít na obnovitelné zdroje. Za poslední tři roky spadla cena akcií na méně než třetinu.
Emise CO₂ z elektrických aut jsou podle německé analýzy dvakrát vyšší než u spalovacích motorů
Odkaz zde, protože ho to zatvrzele odmítá přijmout do nadpisu... Tak si ho musíte překopírovat
https://www.epochtimes.cz/2024/03/18/emise-co%e2%82%82-z-elektrickych-aut-jsou-podle-nemecke-analyzy-dvakrat-vyssi-nez-u-spalovacich-motoru/
Za čistě elektrickým autem v běžném provozu zůstává neuvěřitelně vysoká stopa emisí CO₂ – v průměru 230 gramů na 1 km. Je tomu skutečně tak, že německé elektromobily mají většinou svůj výfuk v uhelné či plynové elektrárně. Jistě, v lokálním městském provozu to emisně pomáhá, ale pro celou planetu je to naopak. Pro srovnání: SUV model Škoda Kodiaq 4×4 s motorem TDI 110 kW má oficiální emise CO₂ v průměru 141 g/km.
Komentář: Jistě jde o dezinformaci!
Zazvonil zvonec a pohádkám o čisté elektromobilitě v EU je konec
V pondělí 4. 3. vybuchla v sídle EU v Bruselu bomba. Klíčová média si toho nevšimla: Evropský parlament přijal na návrh Komise usnesení, že elektromobil není automaticky klimaticky neutrální vůz. Protlačovaným e-autům zazvonil v EU umíráček.
Rozhodnutí poslanců EU předcházelo "překvapivé" zjištění Evropské komise (EK), že do emisní bilance čistě elektrických aut (BEV) se musí započítat celý životní cyklus auta včetně velmi emisně šeredné bilanční výroby baterie, ztráty z provozu jakož i fakt, že většina elektrických aut má svůj výfuk vlastně v uhelné elektrárně. V energetickém mixu většiny evropských zemí totiž převládá výroba elektřiny z uhlí a plynu. Příkladně v takovém Polsku ze 70 %, v Česku z poloviny a v deklarovaně zeleném Německu ze 40 %.
Elektromobily jako příklad propadáku, jehož kořeny lze vysledovat k lockdownům
Prožíváme jednu z nejdelších a nejmučivějších verzí "My jsme vám to říkali" v historii. Když se v březnu 2020 světová vláda rozhodla "zavřít" světové ekonomiky, utlumit veškerou sociální aktivitu, odepřít dětem školní docházku a zrušit bohoslužby i dovolenky, varování před strašlivými vedlejšími škodami nebrala konce, byť většina z nich byla cenzurována.
Prodej e-aut u sousedů prudce klesá – trh by si mohl vynutit zrušení zákazu spalovacích motorů
ADAC ve svém aktuálním přehledu počtu registrací nových automobilů Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (KBA) označuje elektromobily za "problémové dítě". S celkovým počtem 217 388 nově registrovaných vozidel v únoru 2024 dochází k mírnému nárůstu trhu s vozidly jako celku. S nárůstem o více než 11 000 vozidel ve srovnání se stejným měsícem minulého roku dochází k mírnému oživení oproti smíšenému prodeji v předchozím roce.
Komentář: No s tím mají sousedé bohaté zkušenosti. Nastudujte si historii vzniku VW. Za Hitlera se tomu říkalo KDF wagen - Kraft durch Freude wagen - a mělo to stejně nadšeneckou ideologii jako "elektro imobilität wagen". Parádní díl tomuhle podvodu věnoval i Top Gear.
Američtí vojáci varují Bidena: elektromobilitou do čínského područí!
V dopise adresovaném Bidenovi a šéfovi Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) Michaelu Reganovi varovali představitelé v čele s generálmajorem US Army ve výslužbě Jamesem Marksem, že prezidentovy plány na masové rozšíření elektromobilů zvýší závislost na čínských dodavatelských řetězcích. Napsali, že regulační iniciativy zaměřené na podporu zavádění elektromobilů "zvyšují zranitelnost Ameriky vůči politickému vměšování ze strany Komunistické strany Číny".
Komunistická Čína podle analytiků využívá klima k rozvrácení USA a podmanění západní Evropy
"Čína využívá klima k rozvrácení Spojených států," uvedl Steve Malloy, vedoucí právní poradce v Energy and Environment Legal Institute, v nedávném rozhovoru v pořadu American Thought Leaders stanice Epoch TV.
"Čína přiměla Spojené státy a západní Evropu a vlastně všechny vyspělé země, aby si oblíbily zelené technologie," uvedl Malloy. Jádrem této alternativní energie jsou technologie zahrnující větrné turbíny, solární panely a elektromobily, které jsou závislé na určitých kritických surovinách, jako je grafit a prvky vzácných zemin. U mnoha z těchto materiálů je Čína – hlavní protivník Spojených států a potažmo i Evropy – hlavním světovým dodavatelem a zpracovatelem.
"Myslím, že jejich strategií je dostat západní svět do technologické závislosti na Číně," řekl v pořadu Malloy. "Je to lítý souboj."
Komentář: Zvláštní na tom je to, že se tomu může dnes ještě někdo divit. Jednak je Čína známá tím, že využívá chamtivosti a nenažranosti politických (j)elit a bezskurpulózně je uplácí - jak primitivní, ale jak účinné! Ostatně nedávno provalená korupční aféra EU x arabové dává tušit, že zbytek téhle "líhně myslitelů" bude prohnilý mnohem více. Možná by měli mít tihle EU, a nejen ti, za povinnost číst Umění války od Sun-c'. Pro ty pomalejší vyšlo i jako parádní komimks A pak, stačí se podívat na to, co se děje a položit si otázku Cui bono. Na její zodpovězení nemusíte být zrovna odborníci na geopolitiku. Stačí, když občas sledujete zprávy...
Podle Anthonyho Wattse, meteorologa, vedoucího pracovníka pro životní prostředí a klima v The Heartland Institute, autora klimatických webových stránek Watts Up With That a vedoucího studie, která zkoumala klimatické stanice NOAA, je více než 90 % stanic NOAA zkreslených.
"Při tak velkém počtu, více než 90 procent, metody, které NOAA používá, aby se pokusila snížit toto číslo, nefungují, protože zkreslení je tak ohromující," řekl Watts Epoch Times.
Komentář: Na tom se ale OSN a progresivisty preferovaní odporníci neshodují, protože k této neshodě došli ve společném konsensu! A jak z poslední doby víme, věda již není o bádání a důkazech, ale o konsenzu odporníků.
Bojovat nadále současnými zbraněmi a setrvávat na stávajícím způsobu boje není zkrátka udržitelné. Nepříznivé dopady na klima jsou totiž závažné a není radno je přehlížet. Věnuje se jim na svém zpravodajském portálu i ČT24 (zde). Jde o velmi inspirativní text, který upozorňuje na to, že klima ohrožují nejenom emise související přímo s vojenskými operacemi, ale také neudržitelný způsob odstraňování válečných škod.
Když je sucho, straší suchem, když prší, deštěm. Případ Kalifornie
Zimní srážky způsobily, že 95 % území Kalifornie se v červnu dostalo ze stavu sucha. Vodní nádrže jsou plné, vodu není kam dávat a část vody byla ztracena, protože odtekla do oceánu.
Komentář: To musela tedy Kkalifornie prožívat pořádné vzrušení...
9. března 2024
Francie a Německo žádají konec regulací. "Tvářili jsme se, že záchrana planety nebude nic stát"
Evropská ekonomika je v období dlouhé stagnace a EU si se zpožděním začíná uvědomovat, že cesta, kterou se rozhodla vydat, bude velmi nákladná. Brzdí ji přemíra regulací, které zdejší podniky poškozují, a spolu s drahými energiemi vznikl velmi nebezpečný mix. Před blížícími se volbami do Evropského parlamentu nyní přichází iniciativa od dvou nejsilnějších států, Francie a Německa, aby unie svazující směrnice a normy přehodnotila.
24. února 2024
Mercedes obrátil. Spalovací motory ukončovat nehodlá
Již vloni šéf Mercedesu poukázal na nedostatečnou dobíjecí infrastrukturu v Evropě a malý zájem o elektrovozy. Spotřebitelé jsou podle něj ti, kdo bude rozhodovat o tom, kam a jak se bude trh pohybovat.
Ó, jak já tyhle zprávy miluji! Tak doufejme, že "eurogretenismus" je pomalu na ústupu?
17. února 2024
Ford omezí investice do elektromobilů. Ztráty EV divize dosáhly 4,7 miliard USD
Automobilka Ford utrpěla ve své divizi elektrických vozidel (EV) ztráty přes 4 miliardy dolarů. Omezuje proto investice do elektromobilů, redukuje výrobu a přehodnocuje své cíle.
Na otázku, zda se společnost stále drží svého cíle osmiprocentního podílu EV na celkové výrobě do roku 2026, Lawler prognózu zamítl. "Myslím, že je jasné, vzhledem k dynamice na trhu a způsobu, jakým se horní křivka výrazně snížila od doby, kdy jsme to zveřejnili, že těch osm procent není v časovém období do 2026 na pořadu… Nemyslím si, že by někdo věřil, že se můžeme do roku '26 přehoupnout odsud do osmi procent," konstatoval.
Obvykle to nedělám, a tohle je veliká výjimka. Nicméně, tady jsem se chechtal, až jsem se za břicho popadal. A důvod? Již dlouho tvrdím, že můžeme být v klidu, protože tzv. e-(i)mobilita dopadne stejně jako CD. Spalovací motory zažijí renesanci jako vinyly a vedle toho se zrodí něco, co bude technologicky úplně jinde, bude to levné a prosadí se to většinově samo, protože to bude navíc dobré. Stejně jako streamování hudby. Jen hlupák si dnes koupí zvukově osekané, hudebně ploché a dynamiky prosté CD, když může za zlomek jeho ceny poslouchat bezztrátový stream, který je "dráťákové" kvalitě CD na hony vzdálen. Zda má na to aparaturu je věc jiná. Důležité je, že může a že mu žádný hudební ideolog necpe CD, kterými se dnes už dají plašit leda špačci. CD byl pokus, byl to marketing a stálo to za karas, proto jsou dnes tam kde jsou - v hudebním propadlišti dějin. Rozdíl, a to podstatný, je v tom, že po CD nezbude ani zdaleka tolik odpadu, jako po téhle tupé e-ideologii.
Prostě a jednoduše, jak dojde na prachy a ztráty, tak i progresivní korporát dostane rozum (z donucení), protože akcionáří chtějí vydělávat a až teprve potom možná dělat dobro. Navíc mají úžasnou moc - převedou své investice, které jim nevydělávají, jinam a firmy založené na e-ideologii pápálálá... Halelujá! Radujme se! Ať žije kapitalismus, volná soutěž a síla peněz! Já miluju tenhle svět!
Znáte odpověď na tyto tři otázky?
Na Národní konferenci Efektivní energetika měl nejpodnětnější projev bývalý premiér Mirek Topolánek (ODS). Na jeho tři zásadní otázky, bohužel, nikdo z ostatních řečníků nepředložil odpověď.
Projev Mirka Topolánka na Národní konferenci Efektivní energetika působil jako z jiného světa. Ze světa mimo Evropskou unii. Položil v něm tři naprosto zásadní otázky, na které zároveň naznačil odpovědi. Bohužel, naznačené odpovědi jsou právě ty, kterým se vůdcové EU zatvrzele brání.
Čím víc zaostáváme, tím šílenější klimatické cíle. Jak si Evropa kope zelený hrob
Rozpor ve stále ambicióznějších "ekologických" závazcích – snižování emisí skleníkových plynů, tempo růstu obnovitelných zdrojů energie a výroba zeleného vodíku na jedné straně, a pomalý pokrok směrem k jejich naplňování na straně druhé – je zoufale bezútěšný.
Celosvětový podíl fosilních paliv na spotřebě primární energie klesl z 82,3 % v roce 2021 na 81,8 % v roce 2022. V EU se ale zvýšil z 69,3 % na 71,2 %, a to navzdory veškerému úsilí, programům, zeleným plánům, dohodám a klimatickým balíčkům i navzdory zvýšení podílu obnovitelných zdrojů ve spotřebě primární energie z 13,2 % na 13,8 %.
Návrh Evropské komise na snížení emisí o 90 % do roku 2040 je nesplnitelný, upozorňuje český průmysl
Zástupci energeticky náročných odvětví českého průmyslu varují, že dosažení zelených cílů Evropské komise není reálné a Česká republika by je neměla podpořit.
Pokud by byl navrhovaný cíl potvrzen, bude to mít vážné ekonomické i sociální dopady na miliony lidí v celé Evropě a dlouhodobou konkurenceschopnost firem v EU. Pro ČR jako zemi s vysokým podílem průmyslu na HDP by byly dopady zvlášť negativní. Česká vláda se tedy musí zasadit o to, aby byl cíl přehodnocen," uvádí se ve zprávě.
14. února 2024
Blackoutem za udržitelnost. Utrechtu došla elektřina, pro auta bude na příděl
Informace o tom, že nizozemský Utrecht hodlá odpojit většinu z veřejně přístupných dobíjecích stanic je symptomem mnohem vážnější diagnózy. Chvalně proslulé zelené město Evropy se totiž honbou za udržitelností dostalo do úzkých. Kapacita místní sítě už nepostačuje ani na chod běžných institucí.
Václav Smil je jedním z našich krajanů, kteří jako by naplňovali heslo, že doma prorokem nebudeš. Za mořem jej berou vážně miliardáři a vrcholoví politici, zatímco v České republice zůstává relativně neznámý. Do češtiny bylo přeloženo pouze šest jeho knih, ačkoliv jich vydal čtyřicet.
12. února 2024
Zvítězí v EU racionalita, nebo nás zcela ovládne ideologie Zelených Khmerů?
Napsal Milan Smutný
"Rozsvítíme slunce štěstí, pro každého bude hřát, poručíme větru, dešti, kdy má pršet a kdy vát". Ne, to není heslo dnešních stoupenců zelené ideologie vyjádřené v podpoře naší údajné planetární spásy, tedy hlavně v dotovaných solárech a větrnících neboli občasných zdrojů energie. Je to úryvek z české častušky z roku 1955. Hudbu složil Alois Paloušek a slova napsal Václav Čtvrtek.
Zaznělo na setkání světových lídrů v Davosu
Světové ekonomické fórum známé pod zkratkou WEF je nezisková organizace, která pořádá každoroční setkání ve švýcarském Davosu. Světoví politici, vybraní intelektuálové a podnikatelé zde diskutují o nejnaléhavějších problémech, kterým čelí svět. Organizaci založil Klaus Schwab v roce 1971. Letošní setkání probíhalo od 15. do 19. ledna a promluvili na něm mezi jinými Javier Milei a Ursula von der Leyen.
Nikdo není tak chytrý, aby mohl druhému neustále radit, natož vládnout
Napsal Stanislav Spurný
Herbert Spencer byl anglický filozof 19. století, který se věnoval řadě dalších oborů počínaje biologií a konče antropologií. Stal se nejznámějším filozofem své doby a publikoval řadu knih. V roce 1853 napsal esej o přemíře regulací
11. února 2024
Dny Německa jako průmyslové velmoci se chýlí ke konci.
Palubu opouští i ikona Miele, utíká do Polska
Agentura Bloomberg vidí brzký konec. Německo v nejbližší době ztratí status průmyslové velmoci, píše ve svém sobotním článku. Průmyslová výroba je už v plamenech a utíká, kdo může. Skoro 70 procent firem ze země odchází nebo přesouvá výrobu do zahraničí. Spolková republika trpí nejvyšším odlivem kapitálu ze všech zemí OECD, doslova "vysýchá."
Protesty zemědělců se šíří Evropou
A jsou stále častěji namířeny proti politické situaci jako celku
Napsal Reinhard Werner
Protesty farmářů v Německu a několika dalších evropských zemích pokračují. Stále více se již nejedná pouze o národní záležitosti. Zemědělci zpochybňují mimo jiné i klíčové otázky klimatické a obchodní politiky Evropské unie.
Víc elektřiny z OZE než z jádra, plánuje Síkela. Uhlí skončí a staneme se dovozci
napsala Markéta Malá
Jádro a zelené obnovitelné zdroje. Na nich bude Česko podle nové nové státní energetické koncepce z pera resortu průmyslu ministra Jozefa Síkely stavět svou energetiku do roku 2050. Vzhledem k tomu, že i my se vzhledem k plnění cílů evropského Green Dealu musíme energeticky přeorientovat a odstřihnout se od uhlí, počítá současná vláda s jeho koncem v roce 2033. Reálně k němu ale může dojít mnohem dřív. Vzhledem k tomu, jaká nyní nastala situace kolem výstavby nových jaderných bloků, také není jasné, s jakým výkonem jaderných zdrojů se za dvacet let může počítat.
"Omezujeme možnost volby životního stylu." Jak EU radikalizuje svůj plán
napsala Markéta Malá
Buďme s naší klimatickou politikou ještě ambicioznější, doporučuje Evropská komise. Navrhuje radikálnější snižování emisí tak, aby se splnil cíl stát se v roce 2050 uhlíkově neutrální. Podle eurokomisařů tak dosáhneme "prosperující, konkurenceschopné a spravedlivé společnosti". Právě konkurenceschopnost Evropy je přitom alespoň v současné době silně ohrožena regulacemi a vysokými cenami energií.
Kde udělali soudruzi z NDR chybu…?
Napsal Alexandr Vondra
Poptávka po elektroautech má letos v Německu klesnout o 14 % . V současnosti je přitom jen 2 % aut na německých silnicích plně elektrických. Z nízkých čísel se vždycky dobře roste, a při tak nízké základně by tudíž měl ještě řadu let pokračovat přímo raketový růst.
"Krátký boom elektromobilů se blíží ke konci"
Němci stále více odmítají nákup elektromobilů
Napsal Maurice Forgeng
Většina 63 % majitelů automobilů jednoznačně odmítá technologický přechod pouze na elektromobilitu a je pro technologickou otevřenost. Podle DAT je pouze 19 % z nich pro směr nastolený politiky. Někteří politici na úrovni EU nyní požadují, aby byl tento zákaz spalovacích motorů zrušen. Hildegard Müllerová, prezidentka Německého svazu automobilového průmyslu (VDA), k tomu uvedla: "Jsme svědky této diskuse. VDA se vždy zasazoval o technologickou otevřenost." Pokud jde o snižování emisí CO₂, měl by mít automobilový průmysl možnost svobodně si zvolit, jaké nástroje k dosažení svých cílů použije.
Evropa se řítí do velkého maléru, varují před důsledky Green Dealu čeští energetičtí odborníci
Napsal Ondřej Horecký
Jsou to machři ve svém oboru – vysoce erudovaní, ovládají jazyky, rozumějí řeči čísel a grafů, zajímají je tvrdá vědecká data. Mohli by si v klidu užívat zaslouženého důchodu a zadostiučinění z plodné kariéry… Přesto si tato parta špičkových inženýrů dala za úkol zalarmovat vládu i společnost a varovat před důsledky zavádění Green Dealu v české energetice.
"Tisíc traktorů se chystá na Prahu!"
Od protestu se distancuje Agrární komora i Zemědělský svaz
Farmářské protesty proti zelené politice, špatně nastaveným dotacím, nevyrovnané práci na evropském trhu a energetické krizi, dorazí už i do Prahy. Českou metropoli by mohla zablokovat až tisícovka traktorů a nespokojených zemědělců, kteří požadují odstoupení vlády od green dealu a levnější ceny energií. Vláda Petra Fialy (ODS) podle organizátorů dělá politiku, která likviduje český průmysl i zemědělství. "Nejsme vyslyšeni a naše argumenty jsou odmítány. Nemáme jinou možnost, jak upozornit na tristní situaci než pomocí občanského protestu a blokád. Tisíc traktorů se chystá na Prahu!" komentují organizátoři protestu na webu. Od blokády se distancuje Agrární komora ČR či Zemědělský svaz ČR s tím, že hodlají vyjednávat s rezortem zemědělství.
Amerika zaskočila Evropu. Zmrazení nových LNG terminálů spustilo paniku, píše Spiegel
Poté, co americký prezident Joe Biden pozastavil schvalování nových projektů na vývoz zkapalněného zemního plynu (LNG), panuje mezi jeho evropskými odběrateli neklid. Podle německého týdeníku Der Spiegel totiž mnohé státy v čele s Německem stálo značné úsilí, aby se zbavily závislosti na ruském zemním plynu, a poslední kroky USA ukazují, že to nemusela být úplně nejlepší sázka.
USA: Čínská elektroauta jako bezpečnostní hrozba. "Sbírají obrovské množství dat"
"Chceme, aby všechna tato data proudila do Pekingu?" V Evropě se čeká s obavami na zaplavení trhu levnými čínskými elektromobily, kromě problémů pro místní konkurenci se však ozývají i jiná varování. Elektromobily či autonomní vozidla sbírají velké množství dat o řidičích, pohybu vozidel i jejich okolí, varovala v tomto týdnu americká ministryně obchodu Gina Raimondová podle agentury Bloomberg.
Stát rozdává další miliardy na podporu elektromobility, včetně dobíjecí infrastruktury
napsal Michal Cabejšek
Ministerstvo dopravy plánuje podpořit "popularitu" elektromobility výstavbou tisíce nových nabíjecích elektrostanic, a to prostřednictvím dotací ve výši 1,2 miliardy korun. Navazuje tak na nedávno vyhlášený program na podporu dotací pro podnikatele na pořízení elektromobilů vypsaný Ministerstvem průmyslu a obchodu.
Firmy v EU čelí novým pravidlům a podřízení se ESG. V USA po letech roste odpor
napsal Radovan Dluhý
"Ideologie" ESG, která hodnotí kolektivní odpovědnost organizací a firem, se otiskla už i do evropských norem, které ukládají podnikům povinnost vytvářet reporty o svých dopadech v environmentální a sociální oblasti a v oblasti správy a řízení.
Euro naši bezpečnost nezvýší, důležitější jsou vztahy s Trumpem
Napsal Lukáš Kovanda
Současnou debatu o přijetí eura v Česku od těch předešlých odlišuje zejména to, že probíhá v kontextu výrazně proměněné, zhoršené, geopolitické situace. Válka na Ukrajině nebo stále dosti napjaté vztahy Spojených států - a potažmo Západu - s Čínou v mnohých zesilují emoci určité touhy pevněji a těsněji přináležet k Západu. Klíčovým z pout má být právě euro. Vždyť jím platí podstatná část západní Evropy a po dolaru představuje světově druhou nejrozšířenější rezervní měnu.
Euro – co nám slibovali v roce 2000?
Napsal Lukáš Kovanda
Před skoro 25 lety politici slibovali, že euro zajistí 200procentní nárůst obchodu v rámci eurozóny. Tento mýtický Roseův efekt se však nikdy nenaplnil. Pak politikům ekonomové spočetli, že nárůst bude jen 33procentní, pak, roku 2006, že bude 23procentní, posléze 15procentní a nakonec, v roce 2018 zjistili, že je nulový. Jde o jednu z velkých blamáží ekonomie.
Komentář Jana Skopečka
Kdo by si ale myslel, že je davoské fórum v posledních letech místem, kde by politici, akademičtí ekonomové a byznysmeni hájili protržní principy, strašně se mýlí. Stejně jako celý Západ i davoské fórum ovládla liberálně-levicová agenda, klimatická tíseň, varování před nárůstem nerovností apod. V tomto duchu hovoří hlava davoského fóra Klaus Schwab o nutnosti nově definovat kapitalismus, který nesmí brát ohledy jen na finanční kapitál, ale i na sociální kapitál, přírodní kapitál a lidský kapitál. Jinde hovoří o tom, že neoliberalismus, který je vnímán jako neřízený kapitalismus dosloužil, neboť země, které ho nejvíce prosazovaly, byly zasaženy nejvíce pandemií koronaviru.
Rozhodl jsem se přidat tuhle speciální kategorii z několika důvodů.
První - začíná být zřejmé, že se zelená politika a politika ESG začíná hroutit, jako domeček z karet.
Buďme s naší klimatickou politikou ještě ambicioznější, doporučuje Evropská komise. Navrhuje radikálnější snižování emisí tak, aby se splnil cíl stát se v roce 2050 uhlíkově neutrální. Podle eurokomisařů tak dosáhneme "prosperující, konkurenceschopné a spravedlivé společnosti".
Tak já nevím, ale někdo tu je asi úplně blbej! Loď se potápí, hudba hraje quick step, kapitán se přitrouble usmívá a pinglové nás vyzývají k objednávkám dezertu. Buď to jsou blbý zemědělci a velká část lidí v EU, kteří nevidí ten zářivý rozkvět, zvyšující se životní úroveň, nízké ceny energií... anebo to je bruselský "Idiotenkomisariat". Co myslíte Vy?
Druhý - bude to přímo ovlivňovat výsledek eurovoleb a už teď je zřejmé, že se levičáci začínají bát pořádného výprasku. Dodal bych, oprávněně, protože vás má Evropa už plné zuby!
Třetí - to je trochu masochismus, ale i tak. Bude zábavné se koukat na to jak se to vše rozpadne na prach a z toho jako Fénix začne růst nová Evropa. Už slyším, že bude horší, než ta stávající, ale upřímně - jde stvořit ještě větší příšeru než byrokracii Bruselu, která je asi tak RVHP na desátou? Počkejte jak přijde strašení rusem, fašistou Trumpem apod. Všichni, co nebudeme držet mávátka "světlých zítřků" budeme dezinformační scéna, dezoláti, antivaxeři atd. Už se třeba těším na slinty J.X. Doležala. To bude jízda!
Čtvrtý - pro někoho to může být zdroj informací k tomu, jak se rozhodnout volit do EU parlamentu.
Pátý - když je vše pěkně pohromadě, lze pozorovat vývoj a pak to bude jako archiv
A proč ten název? Vždy jsme tvrdil, a zdaleka nejen já, že se ledy pohnou až se Němci naštvou. To se již děje a koukejte na důsledky. Prostě, čím hůře tím lépe, protože tihle naštvaní Němci přepíšou politickou mapu Německa a zprostředkovaně i EU. Fakt, že pro von der Leyen jsou, v jejím projevu na WEF v Davosu, největším nebezpečím pro následující dva roky dezinformace dává velmi přesně tušit, k čemu se schyluje... A proč. Nebude to nic menšího, než boj o moc! Hlava nehlava. Prostě bude to jízda a je otázka jak skončí. Věřím, že dobře, ale vzteklý, nakopnutý pes v rohu je vždy nebezpečný! Zatím pouze vztekle štěká a slintá.
A ještě jeden dobrý důvod k tomu, aby bylo hůř - v blahobytu jsou lidé líní přemýšlet. Raději se cpou a tančí, protože nikoho z nich nezajímá, co bude zítra. Naopak, když je hůře, tak jsou lidé nuceni přemýšlet o tom, jak to udělat aby vůbec bylo nějaké "zítra". Říká se tomu léčba šokem a naše civilizace si o něco takového říká už dlouho.